Taal is een tool

Wat zeg je online? (ondernemerscursus)

< Terug naar Cursussen

Een cursus voor iedereen die een bedrijf, organisatie of zichzelf positief online wil profileren. Het verschil met een andere cursus? Bij ‘Wat zeg je online?’ gaat het om de tekstuele inhoud! Per cursusavond wordt een onderdeel theoretisch onderbouwd, wordt een opdracht als ‘huiswerk’ meegegeven en wordt de praktijkoefening van de vorige cursusavond besproken.

De cursus

  • 6 bijeenkomsten
  • 6 onderdelen
  • 1 uur praktijk + 1 uur theorie + 1 opdracht als praktijkoefening
  • 1 cursusleider
  • 5-10 deelnemers
  • 1 handout

De onderdelen

  • Algemeen & basistechnieken
  • Verslagen & artikelen
  • Nieuwsbrief + mailing
  • Storytelling-blogs-columns
  • Social media: facebook + twitter
  • Persbericht & publiciteitsplan

Praktische informatie

Wanneer:
momenteel geen cursus gepland, 'in house' op aanvraag
Plaats:
Alphen aan den Rijn
Docent:
Eveline Verhoeve (Minerva TXT producties)
Kosten:
€ 495,- per persoon exclusief BTW

Contact

Cursisten over...

'Bijna al de behandelde onderwerpen uit 'Wat zeg je online?' heb ik direct in de praktijk kunnen toepassen. Ik kijk nu ook veel kritischer naar mijn eigen werk.'
Wilma Kipuw
marketing/communicatie
 
Focus Nederland


'Van de cursus ‘Wat zeg je online?’ heb ik geleerd te schrijven voor de lezer.'
Mieke Zwinkels
Mieke Zwinkels Coach
 

Extra informatie

De cursus is ontwikkeld voor ondernemers (MKB), ZZP-ers en vertegenwoordigers van organisaties (bijvoorbeeld een sportvereniging). Zij hebben als gemeenschappelijk kenmerk een behoefte om zich online te presenteren.

Online is een heel breed begrip. Een website is uiteraard online, social media zijn online, een mailing/nieuwsbrief is meestal online, maar ook een persbericht wordt online gezonden én ontvangen. De verschillende platformen, uitgangspunten en doelstellingen zijn echter verschillend. Wat online op het ene medium goed werkt, komt op een ander medium niet uit de verf. In de cursus ‘Wat zeg je online?’ gaat het uitdrukkelijk niet om marketingtechnische tools, maar om de geschreven teksten. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de concrete inhoud, maar ook bijvoorbeeld op de lengte van een tekst en de opmaak (alinea’s, tussenkopjes, bullets) en op een aantal fijne kneepjes uit het vak van tekstschrijver.

In de cursus wordt een theoretische onderbouwing per onderwerp gegeven om een kader te scheppen voor de praktijkopdracht. Elke week wordt een opdracht meegegeven om thuis te maken. Het gaat daarbij - uiteraard – om het schrijven van een tekst binnen het gegeven theoretische kader. Elke uitgevoerde opdracht krijgt individuele feedback van de cursusleider. De opdrachten worden vervolgens met z’n allen besproken. Dit om de valkuilen te laten zien én om de vondsten van de deelnemers te tonen. Hierbij kan ook gebruik worden gemaakt van voorbeelden van derden.

Na afloop van de cursus wordt een syllabus uitgereikt met daarin de theoretische onderbouwing van de verschillende onderwerpen en de opdrachten.

Deze cursus kan bijdragen aan een betere presentatie van een bedrijf of organisatie én aan een grotere populariteit van de gewenste accounts/uitingen. Uit ervaring blijkt namelijk dat bezoekers/lezers vaak binnenkomen op een aantrekkelijke vormgeving of teaser, maar snel afhaken op de tekst.

Elke deelnemer weet, na afloop van deze cursus, welk soort teksten hij of zij zelf goed kan schrijven en hoe deze vaardigheid verder te ontwikkelen. Ook kunnen, beter dan voorheen, teksten van derden beoordeeld worden op effectiviteit.

 

Volg mij op...

Vragen?

Stuur een mail met je vraag
info@MinervaTXTproducties.nl

  

Links

Lees meer over storytelling op

www.storytellingmatters.nl

www.thestoryconnection.nl

Online storytelling, hoe doe je dat?

Lees meer over bloggen op

www.deblogacademie.nl

of via Penelope Trunk

Lees meer over zakelijke technische snufjes op socialmediaexaminer